Medya Okuryazarlığı: Kütüphanelerde Yeni Çalışma Alanı

H. İnci Önal

Öz

Bu çalışmanın amacı medya okur yazarlığı konusunda yeni ufuklar açmak üzere temel bilgileri aktarmayı sağlamaktır. Belirtilen amaç doğrultusunda medya okuryazarlığı tanımlanmış, tarihçe ve gelişim incelenerek medya okuryazarlığının bilgi hizmetlerindeki önemi tartışılmıştır. Türkiye'deki medya okuryazarlığının boyutları irdelenmiş ve genel eğilimler yorumlanmıştır. Yayın incelemelerinin ardından, betimleme yönteminin kullanıldığı araştırmamızda, Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü öğrencileriyle yapılan görüşmelerden edinilen veriler değerlendirilmiştir Ulaşılan sonuçlar kütüphanecilerin medya okuryazarlığı programlarında öncülük yapması gerek­tiğini ortaya çıkarmıştır.


Anahtar Kelimeler


Medya okuryazarlığı; Bilgi hizmetleri; Bilgi kaynakları; Medya okuryazarlığı eğitimi

Tam Metin: PDF
x
##plugins.generic.fileValidation.errorTitle##