Halk Kütüphaneleri-Okul Kütüphaneleri Arasında işbirliği ve Türkiye’de Durum
Öz
Her kütüphane türü bir ülkede topluma bilgi sağlamayı amaçlayan ulusal kütüphane sisteminin parçasıdır. Halk ve okul kütüphaneleri bu sistem içinde birbirine en yakın iki kütüphane türüdür. Halk ve okul kütüphaneleri arasındaki işbirliği, onların işlevlerini gerçekleştirmeye yardım eder. Ancak, bu işbirliğinin bazı önkoşulları ve riskleri vardır. Türkiye’de halk-okul kütüphaneleri işbirliği oldukça yetersiz durumdadır. Bugünkü koşullarda halk-okul kütüphaneleri arasında yapılacak sınırlı işbirliği sorunların çözümüne anlamlı katkı sağlamayacaktır.
Bu çalışmada, halk-okul kütüphaneleri işbirliği kuramsal olarak ele alınmış ve Türkiye’ye ilişkin bir değerlendirme yapılmıştır.
x
##plugins.generic.fileValidation.errorTitle##