Bilgi Hizmetleri ve Hizmetin Kalitesi
Öz
Tüm hizmet işletmelerinde olduğu gibi bilgi kurumlarında da hizmetin kalitesinin yükseltilmesinde çeşitli çabalar gerekmektedir. Bunların başında, değişme ve gelişmeyi ilke edinen çağdaş yönetim yapısı gelmektedir. Bilgi hizmetleri, her şeyden önce ilişki ve iletişim odaklı bir iştir. Yönetim, çalışanlar ve kullanıcının birlikte planladıkları, birlikte karar aldıkları ve birlikte hazırladıkları hizmetler vardır. Böyle bir ortam, iş doyumunun, kullanıcı memnuniyetinin ve kaliteli hizmetin gerçekleştiği bir'süreçtir. Bugün gösterilen çabalar, gelecekteki başarıların çekirdeği olacaktır. Uzun dönemli düşünebilme becerilerinin geliştirilmesinde, yaratıcılıkların ortaya konmasında, yenilenme ve sorun çözme ortamları önem kazanmaktadır. Çağdaş bilgi hizmetleri sürecinde, statiklik, iletişimsizlik, durağanlık ve katı kuralcılık gibi kavramların yeri yoktur.