Kimlik Paylaşım Sistemi’nin Halk Kütüphanelerinde Uygulanması
Öz
Kimlik Paylaşım Sistemi (KPS), İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü tarafından, Merkezi Nüfus İdaresi Sistemi veri tabanında tutulan bilgileri, sınırlandırılmış olarak kamu kurumları ve diğer tüzel kişiliklere, ilgili mevzuatta belirlenen esas ve usuller çerçevesinde, güncel ve güvenli bir şekilde, yedi gün yirmidört saat süreyle, çevrimiçi paylaşılmasını sağlayan bir sistemdir. Kamuda “bürokrasinin azaltılması ve idari basitleştirme” çalışmaları kapsamında hazırlanan Kimlik Paylaşımı Sistemi Yönetmeliği 8 Aralık 2006 tarihinde yürürlüğe girmiştir. Kültür ve Turizm Bakanlığı Kütüphaneler ve Yayımlar Genel Müdürlüğü, vatandaşların kütüphanelerden daha rahat yararlanmalarını sağlamak amacıyla Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’ne başvurmuştur. Böylece KPS ilk defa halk kütüphanelerinin kullanımına açılmıştır. Kimlik Paylaşım Sistemi’nin uygulanmaya başlamasıyla halk kütüphanelerine üye kaydedilirken, nüfus cüzdanı ya da adres belgesi örneği gibi birlikte kullanıcıların onaylı belge getirmelerine gerek kalmamış üyeliği geciktiren prosedürler ortadan kalkmıştır.