Kütüphanecilik ve Bilgibilim Eğitiminde Gelişmeler ve Program Değişiklikleri
Öz
Üniversite düzeyinde kütüphanecilik eğitimi 19. yüzyılın son çeyreğinde başlamıştır. 20. yüzyılın ilk yarısında ve özellikle 2. Dünya Savaşından sonra bu okulların sayısı gerek ABD’de gerekse diğer ülkelerde giderek artmıştır. Türkiye’de de üniversite düzeyinde kütüphanecilik eğitimi 1954 ’te verilmeye başlanmıştır. Bilginin bilimsel ve toplumsal yaşamda giderek önem kazanmasıyla birlikte kütüphanecilik daha disiplinlerarası bir bilim dalına dönüşmüş, kütüphanecilik okullarının adları verilen eğitimin kapsamını daha iyi yansıtacak şekilde “kütüphanecilik ve bilgibilim”, “bilgi araştırmaları”, “bilgi yönetimi” ve “bilgi” olarak değiştirilmiştir. Türkiye’de de 1980’lerin ikinci yarısından itibaren kütüphanecilik bölümleri ders programlarını gözden geçirmeye ve adlarını değiştirmeye başlamışlardır. Bu çalışmada dünyada ve Türkiye’de kütüphanecilik ve bilgibilim eğitimini etkileyen gelişmeler ve eğitim programlarındaki değişiklikler üç döneme ayrılarak incelenmekte ve eğitim programları değiştirilirken göz önünde bulundurulması gereken dış ve iç etmenler tartışılmaktadır.