Veri Madenciliği ve Bilgi Merkezleri
Öz
Günümüzde bir çok kurum ve kuruluş işlem ve hizmetlerini otomasyona geçirmiştir. Bu kurum ve kuruluşlar kullanıcı odaklı olarak faaliyetlerini Internet üzerinden de sürdürmeye çalışırken, daha büyük kazanımlar elde etme amacındadır. Elde etmek istedikleri kazanımlar kalitelerini arttırmalarının yanında, kullanıcı memnuniyetine de dayanmaktadır. Kullanıcılarının ürün ve hizmetlerinden ne kadar yararlandıkları, memnun kalıp kalmadıkları ancak, onların davranışları izlenerek ortaya konabilir. Bilgi merkezleri de kullanıcı davranışlarını izleyen ve elde ettiği bilgilere göre işlem ve hizmetlerini geliştiren kurumlardandır. Bilgisayara dayalı işler sürecinde otomatik olarak oluşan verinin işlenip analiz edilmesi, bilgi merkezlerine çalışanları ve kullanıcıları hakkında anlamlı bilgiler sunacaktır. İşlemler ve kullanım sırasında oluşan veri büyük bir yığın halinde olup, bu yığından anlamlı veri elde edilmesi bazı özel yöntem ve tekniklerin kullanılmasını gerektirmektedir. Veri madenciliği oluşan verilerin toplanması, bir yapay zeka aracılığıyla analiz edilmesi ve yorumlanarak amaç ve hedeflere ulaşmada gerekli adımları önermesi sürecidir.
x
##plugins.generic.fileValidation.errorTitle##