Kamu Hukukunda Geleneksel ve Elektronik İletişim, Bilgi ve Belge Yönetimi Uygulamaları
Öz
Kamusal yaşamda yürütülen tüm iş süreçleri önceden tanımlanmış bir düzen içerisinde, belgeler üzerinden gerçekleştirilmededir. İş süreçlerinin nasıl yürütüleceğini ortaya koyan standartlar, yasal ve idari düzenlemelere göre işlemler başlatılmakta, önceden tanımlanmış bir düzene göre çeşitli iletişim kanalları kullanılarak işler yürütülmekte ve tüm süreç kanıt niteliğine sahip belgelere kaydedilmektedir. Literatürde doğrudan belge işlemlerini ortaya koyan düzenlemelere kolayca erişilmesine karşın kamusal yaşama yön veren idari ve mali düzenlemelerde iletişim, bilgi ve belge işlemlerini belirleyen ya da etkileyen hükümler yeterince incelenmemiştir. Bu çerçevede çalışmada kamu hukukunda basılı ve elektronik iletişim, bilgi ve belge yönetimi uygulamalarının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır.