Belge Yönetiminin Bir Unsuru Olarak Yazışma Yönetimi
Öz
Günümüzde kurumsal faaliyetler sonucu üretilen belgelerin önemli bir bölümünü yazışmalar oluşturmaktadır. Önemli miktarda üretilen yazışmalar, kurumlarda kurumsal işlerin aksamasına, işgücünün zayıflamasına ve işlem maliyetinin artmasına neden olmaktadır. Bu nedenle gerek üretildikleri kurum bünyesinde gerekse devredildikleri arşivlerde yazışmaların üretilmesi, kullanılması, dosyalanması, ayıklanması, korunması ve düzenlenmesine yönelik işlemlerin kontrol altına alınması gerekmektedir. Bu çalışmada belge yönetiminin önemli, bir unsuru olan yazışma yönetiminin kurum ve kuruluşlarda ve arşivlerde belgelerin üretimi, kullanımı, korunması ve düzenlenmesi işlemlerine olan yansımaları genel olarak değerlendirilerek ülkemizdeki durum ortaya konulmaya çalışılmıştır
Anahtar Kelimeler
Kurumsal Yazışmalar; Belgenin Yaşam Döngüsü; Yazışma Üretimi; Yazışma Kullanımı; Yazışma Düzenleme
x
##plugins.generic.fileValidation.errorTitle##