Ortaokul Öğrencilerinin Bir Yıllık Z-Kütüphane Deneyimleri: Bir Durum Çalışması
Öz
Anahtar Kelimeler
Referanslar
Ak, Ş. ve Çetintaş, H. B. (2015). Eğitimde zenginleştirilmiş kütüphanelerin yeri ve önemi: Ahmet Mesut Yılmaz İlkokulu zenginleştirilmiş kütüphane uygulaması. Millî Eğitim, 208, 18-32.
Akman, İ. ve Akman, N. (2017). Çocuk ve gençlerde okuma alışkanlığı sorunu: Okul kütüphanelerinin işlevselliğine bir bakış. Türk Kütüphaneciliği, 31, 281-285.
Balcı, A., Uyar, Y. ve Büyükikiz, K. K. (2012). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlıkları, kütüphane kullanma sıklıkları ve okumaya yönelik tutumlarının incelenmesi. Turkish Studies, 7, 965-985.
Dökmen, Ü. (1994). Okuma becerisi, ilgisi ve alışkanlığı üzerine psiko-sosyal bir araştırma. İstanbul:Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
Güney Karolina Eğitim Müdürlüğü (South Carolina Department of Education). (2012). South Carolina standards for school library resource collections. Columbia, SC: SCDE. Erişim adresi:
https://ed.sc.gov/educators/school-and-district-administrators/certified-support-specialists/librarymedia-specialists/standards-for-school-library-resource-collections/standards-for-school-libraryresource-collections-pdf/
Kültür ve Turizm Bakanlığı. (2011). Türkiye okuma kültürü haritası. Ankara: Kütüphaneler ve Yayımlar Genel Müdürlüğü.
Lance, K. ve Hofschire, L. (2012). Change in school librarian staffing linked with change in CSAP reading performance, 2005 to 2011. Denver, CO: Colorado State Library, Library Research Service.
Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber. (S. Turan, Çev. Ed.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Milli Eğitim Bakanlığı. (2007). Öğrencilerin okuma düzeyleri. Ankara: Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
Milli Eğitim Bakanlığı. (2015a). Okuma kültürü ve z-kütüphane çalıştay sonuç raporu. Millî Eğitim, 208, 287-327.
Milli Eğitim Bakanlığı. (2015b). Zenginleştirilmiş kütüphaneler (z-kütüphane) etki analiz araştırması: Kısa özet. Millî Eğitim, 208, 328-372.
Milli Eğitim Bakanlığı. (2016). Hakkımızda. Erişim adresi: http://z-kutuphane.meb.gov.tr/
Milli Eğitim Bakanlığı. (2017). Milli eğitim istatistikleri: Örgün eğitim (1. Dönem). Erişim adresi:http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_03/31152628_meb_istatistikleri_orgun_egitim_2016_2017_1.pdf
Milli Eğitim Bakanlığı Okul Kütüphaneleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik.
T.C. Resmî Gazete (26241, 27 Temmuz 2006). Erişim adresi:http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2006/07/20060727-1.htm
Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (M. Bütün ve S. B. Demir, Çev.Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
Scholastic. (2016). School libraries works!: A compendium of research supporting the effectiveness of school libraries. Erişim adresi: http://library.dadeschools.net/promotions/School-Libraries-Work.pdf
Türkiye İstatistik Kurumu. (2017). Kütüphane istatistikleri, 2016. Türkiye İstatistik Kurumu Haber Bülteni, 24675. Erişim adresi: http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=24675
Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
DOI: 10.24146/tkd.2018.27